Методична робота

Завідувачка методичним кабінетом у школі Попружук Олена Григорівна
План

 роботи семінару-практикуму

             
Яринівка
 2016
Звіт про роботу семінару-практикуму в
 2015-2016 навчальному році
  Базова школа формує науковий світогляд учня який побудований на науково доведених фактах, теоріях, явищах природи. Саме в цьому полягає його значення та пріоритет.
На початку 2015-2016 н. р. було сплановано роботу семінару-практикуму вчителів, де передбачено орієнтацію на інноваційні технології, інтерактивні методи підготовки та проведення уроків, позакласних заходів. Успішній роботі за цим напрямком сприяли відкриті уроки, які проводились учителями.
         Збільшенню ефективності освітнього процесу сприяють не тільки наочні ресурси, які активно використовують в своїй роботі вчителі, але і пізнавальні навчаючі програми, які дозволяють моделювати досліди та експерименти, а також тестування з швидким виводом на дошку результатів.
Позитивним моментом в роботі вчителів семінару-практикуму є використання  в своїй роботі інтерактивних технологій та різних засобів  (навчальні посібники для учнів, збірники задач та контрольних запитань, сучасні навчальні дидактичні матеріали, навчально-методичні посібники для самостійної роботи учнів, комп’ютерні тренажери). Контроль результатів з теми та діагностику рівня її засвоєння забезпечують система тестів та плани теоретичних заліків. Вчителі протягом року прийняли участь в багатьох науково-методичних конференціях та конкурсах різних рівнів. Так, Хіміна Людмила Федорівна та Плескач Ніна Василівна вибороли пеші місця в райнному ярмарку педагогічної творчості та друге та третє місце в обласному конкурсі-ярмарку в номінаціях «Трудове навчання» та «Хімія».
З метою забезпечення єдності педагогічного та психологічного підходів до кожного учня, вміння бачити в ньому не об’єкт для застосування освітніх та виховних зусиль, а суб’єкт, здібний вступати з викладачем у співробітництво, вчителі систематично працюють над питаннями організації дослідницької діяльності школярів. Вчителі та учні беруть участь у роботі МАН, де 2 учні захистили науково-дослідницькі роботи, а саме: з зарубіжної літератури – Потапчук Наталія, з біології – Мельник Владислав, з німецької мови – Шутікова Ольга.
Головним завданням школи є надання учневі змоги розвинути свій інтелект у самостійній творчій діяльності, з урахуванням індивідуальних особливостей та нахилів. Враховуючи це, на діагностичному етапі були виявлені учні, які здатні до дослідницької діяльності, тобто здатні до самостійних спостережень, критичного  аналізу та отримання власних висновків. А також учні, які вирішували завдання з поглиблення відомих фактів з предмету, тобто здатні до реферативної діяльності.
      Вчителі школи проводили велику роботу по підготовці обдарованих учнів до предметних олімпіад районного рівня.
   Так в районних олімпіадах призерами стали такі учні:
Харчук Станіслав, Борейчук Галина, Мельник Владислав, Потапчук Наталія.
    Цікава та продумана система позакласної роботи  сприяла більш глибокому засвоєнню учнями основного матеріалу, допомагала посиленню інтересу учнів до предметів  (робота гуртків, участь в предметних олімпіадах, написання творчих робіт, участь у конкурсах «Левеня»,  «Колосок», «Бобер»).
    Потрібно зазначити, що останнім часом вчителями семінару-практикуму зроблено багато кроків щодо формування уміння учнів здобувати інформацію з різних джерел, засвоювати, поповнювати, оцінювати її, застосовувати способи творчої діяльності учнів 9 класу в процесі цільової підготовки до державної підсумкової атестації.









                                                                                  
              «Погоджено»
                                                                        заступник директора з
навчально-виховної роботи
                                                            
                                                                        _____________  О.Г. Попружук
                                                                        «    »      _____________   2016 р.





ПЛАН РОБОТИ
Семінару-практикуму
на 2016 – 2017 н. р.
 













Яринівка
2016


Проблемна тема школи:
«Формування професійної майстерності вчителя шляхом створення інноваційного середовища в навчальному закладі»
  

Головні напрями роботи на навчальний рік
Головною метою методичної роботи семінару-практикуму  є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, а й активізація творчого потенціалу кожного вчителя.
Для досягнення цієї мети визначено такі завдання семінару-практикуму :
·        вивчення директивних документів уряду про школу;
·        забезпечення планування, організації, контролю й аналізу освітнього процесу на уроках;
·        корекція традиційних, розробка інноваційних навчальних програм, їх обговорення та представлення на затвердження педагогічній раді;
·        вивчення і впровадження у практику експертно-дослідницької перевірки рівня навченості учнів через кваліметричні вимірювання;
·        затвердження індивідуальних планів науково-методичної роботи вчителів-предметників;
·        вивчення та узагальнення педагогічного досвіду вчителів;
·        допомога вчителям в організації самоосвіти;
·        організація екологічного виховання учнів;
·        вивчення, узагальнення, пропаганда кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду;
·        розвиток життєвих компетентностей в учнів.
·        накопичення і систематизація інформації, що стосується профорієнтації учнів.
·        створення найкращих умов для самостійного вибору професійного шляху учнями, але з урахуванням прогресивних змін у суспільстві;
·        розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань).
·        участь в атестації педагогічних працівників.
Система освіти семінару-практикуму  спирається на такі головні напрями:
Ø     Підвищення науково-теоретичної підготовки учителів.
Ø     Удосконалення методичної підготовки:
·        опрацювання нових навчальних програм з предметів та підручників;
·        підвищення якості навчально-виховного процесу;
·        організація позакласної роботи з предметів;
·        організація самоосвіти вчителів;
·        організація систематичного курсового підвищення кваліфікації вчителів.
       


  Завдання семінару-практикуму  у новому навчальному році та проблемні питання, над якими працюватимуть вчителі семінару-практикуму :
·        пошук нових підходів до оновлення змісту;
·        досягнення високих освітніх рівнів, розвиток дитячої обдарованості, упровадження нових методик, педагогічних інноваційних технологій, програм і підручників;
·        вдосконалення індивідуалізації, диференціації навчально-виховного процесу з предметів;
·        підвищення рівня знань, умінь і практичних навичок учнів комплексу з предметів.


Організаційна робота

ü     Обговорити і затвердити план роботи семінару-практикуму  на 2016-2017 р.
ü     Періодично контролювати виконання навчальних програм з предметів.
ü     Здійснювати контроль за проведенням вчителями уроків та позакласних заходів, контролювати роботу кабінетів та надавати методичну допомогу вчителям – членам семінару-практикуму  .
ü     Скласти графік проведення відкритих уроків.
ü     Провести анкетування вчителів семінару-практикуму  з метою виявлення проблемних питань, пропозицій до складання річного плану та складання „ Діагностичної карти вчителів”.
ü     Скласти графік консультацій і підготовки до підсумкової державної атестації.


                                                                       Проблемні питання,
над якими працюють вчителі семінару-практикуму  при вирішенні головної науково-методичної проблеми

«Формування професійної майстерності вчителя шляхом створення інноваційного середовища в навчальному закладі  »

·                           «Впровадження інноваційних технологій на уроках фізики»  (Слудчик В.С.)
·                          «Використання елементів етносу при викладанні трудового навчання» (Хіміна Л.Ф.)
·                          «Історичне краєзнавство як складова частина викладання історії» (Чепурко Н.С.)
·                             «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у викладанні шкільного курсу математики»
               (Ковальчук О.В.)
·                          «Використання інноваційних технологій для розвитку комунікативних компетенцій на уроках німецької мови»    (Борейчук О.А.)
·                          « Активізація розумової діяльності та розвиток ключових компетентностей учнів шляхом використання інформаційно-комунікативних технологій в процесі вивчення природничих наук» (Плескач Н.В.)
·                          «Використання літературно-історичного краєзнавства на уроках зарубіжної літератури»
                 (Попружук Л.Я)
·                          «Розвиток творчих здібностей школярів засобами рідного слова» (Лукашенко Н.В.)
·                          «Використання рольових ігор на уроках англійської мови»
       (Ляховська Т.Д.)


 План проведення відкритих уроків
 членами семінару-практикуму 


№ з/п
Прізвище учителя
Тема уроку
Клас
Дата
1
Плескач Н.В.





2
Борейчук О.А.





3
Ляховська Т.Д.





4
Чепурко Н.С





5
Слудчик В.С






6

Попружук Л.Я





7
Лукашенко Н.В.





8
Василець Р.П.





9
Ковальчук О.В.





10
Хіміна Л.Ф.



















План
проведення декади обміну досвідом

Дата
проведення
Зміст роботи
Клас
Відповідальні
02. 11
Оформлення інформаційної дошки до декади
5-9
Мисько Л.М.

03. 11-13.11
Конкурс газет «Ми за здоровий спосіб життя!»

5-9
Плескач Н.В
Лукашенко Н.В.
Попружук Л.Я.

Ляховська Т.Д.
04.11
Виховний захід «Ми всі європейці»
5-9
Борейчук О.А.
Ляховська Т.Д.
05. 11
Бесіда «Вплив тютюну на організм людини»
5-9
 Плескач Н.В
Лукашенко Н.В.
Попружук Л.Я.
Василець Р.П.
06.11
Гра –змагання «Швидше, вище, далі»
5-9
Василець Р.П.
09. 11
Виховний захід «Найцінніший скарб – наша мова»
5-9
Лукашенко Н.В.
Попружук Л.Я.
10. 11
Круглий стіл  « Соціальні мережі – засіб спілкування майбутнього»
9
Слудчик В.С
11. 11
Інтелектуальна гра «Еврика»
6-7
Ковальчук О.В.
Слудчик В.С.
12. 11
Презентація краєзнавчого дослідження «Війна. Історія однієї родини»

7
Чепурко Н.С.

13. 11
Конкурс «Пісня живе серед нас!» Підведення підсумків декади.
5-11
Хіміна Л.Ф.
Члени МО

Тематика засідань  семінару-практикуму 
на 2016– 2017 н. р.

Засідання І

Тема: про підсумки роботи семінару-практикуму  за 2015-2016 н.р. та перспективи діяльності на 2016-2017 н.р.
Мета: проаналізувати діяльність семінару-практикуму  у 2015-2016 н.р. та визначити пріоритетні напрямки роботи у поточному навчальному році.
Форма проведення: звіт, інформація.
Дата проведення: 29 серпня 2016 року.
Місце проведення: школа

з/п
Основні питання до розгляду
Відповідальний за підготовку питання
1
Про підсумки роботи семінару-практикуму  за 2015-2016 н.р.
Плескач Н.В.
2
Обговорення та затвердження плану роботи семінару-практикуму  на 2016-2017 н.р.
Плескач Н.В.
3
Ознайомлення з інструктивно-методичними матеріалами Міністерства освіти і науки України щодо викладання предметів у 2016-2017 н.р. 
Попружук О.Г.
4
Обговорення  та погодження календарно-тематичних планів вчителів
Попружук О.Г.
Члени методоб’єднання
5
Про особливості організації роботи з обдарованими дітьми. Участь у Всеукраїнських конкурсах.
Хіміна Л.Ф.
6
Організація підготовки до участі у І та ІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад
Попружук О.Г.
7
Єдині вимоги до організації навчально-виховного процесу у 8-му класі
Попружук О.Г.

Робота між засіданнями:
-         опрацювання інструкційно-методичних матеріалів МОН України щодо викладання предметів у 2016-2017 н.р.;
-         методичні оперативні наради про підготовку учнів до участі у І та ІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад предметів;
-         ознайомлення з новинками психолого-педагогічної літератури, нормативними документами та рекомендаціями; 
-         обговорення індивідуальних проблемних тем вчителів;
-         погодження планів самоосвіти вчителів;
-         вивчення й аналіз підручників для 8 класу;
-         підготовка до наступного засідання семінару-практикуму  .

  
Засідання №2

Тема: формування освіченої особистості шляхом розвитку творчих здібностей учнів.
Мета: вдосконалення шляхів формування освіченої особистості шляхом розвитку творчих здібностей учнів
Форма проведення: круглий стіл, інформація, обмін досвідом.
Дата проведення: 07 листопада 2016 року.
Місце проведення: школа .


з/п
Основні питання до розгляду
Відповідальний за підготовку питання
1
Формування технологічно освіченої особистості шляхом розвитку творчих здібностей у проектно-технологічній діяльності
Попружук Л.Я.
2
Впровадження нетрадиційних форм та методів роботи на уроках біології
Плескач Н.В.
3
В.О.Сухомлинський про розумове виховання
Лукашенко Н.В.
4
Сучасний урок математики в контексті компетентнісного підходу
Ковальчук О.В.
5
Підвищеня ефективності навчання  на засадах Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти
Слудчик В.С.


Робота між засіданнями:
-         організація проектно-технологічної діяльності на уроках з використанням проблемно-пошукових методів навчання;
-         проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з предметів;
-         підготовка та проведення декади обміну досвідом;
-         ефективне використання можливостей кабінету фізики;
-         підготовка до наступного засідання семінару-практикуму  .


 Засідання 3
  
Тема: компетентнісний підхід до викладання предметів в процесі реалізації нового      Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти
Мета: створення умов для формування компетенцій та компетентностей учнів
Форма проведення: звіт, інформація.

Дата проведення: 16 грудня 2016 року.

Місце проведення: школа


з/п
Основні питання до розгляду
Відповідальний за підготовку питання
1
Формування компетенцій та компетентностей особистості шляхом використання ІКТ на уроках
Слудчик В.С.
2
Елементи народознавства як засіб формування компетентностей на уроках
Хіміна Л.Ф.
3
Формування в учнів свідомого ставлення до власного здоров’я, виховання здорового способу життя
Василець Р.П.
4
Організація підготовки до участі в учнівських конкурсах ( «Кенгуру», «Левеня», «Бобер», «Геліантус»).
Попружук О.Г.


Робота між засіданнями:

-         підготовка та проведення предметних тижнів;
-         підготовка до проведення конкурсів: Міжнародного конкурсу знавців рідної мови, та міжнародного конкурсу з фізики «Бобер»", Міжнародної гри  «Геліантус»
-         звіт про курсову підготовку вчителів;
-         консультування молодих вчителів з питань організації навчально-виховного процесу в сучасних умовах;
-         підготовка до підсумкових зрізів знань за І семестр;
-         підготовка до наступного засідання семінару-практикуму  .



Засідання №4

Тема:  педагогічна майстерність вчителів як умова успішного формування в учнів предметних компетенцій

Мета: вибір раціональних  шляхів удосконалення педагогічної майстерності вчителів для подальшого впровадження в практику роботи.

Форма проведення: диспут, інформація, обмін досвідом.

Дата проведення: 6 березня 2017  року.

Місце проведення: школа


з/п
Основні питання до розгляду
Відповідальний за підготовку питання
1
Формування в учнів предметних компетенцій шляхом використання інноваційних педагогічних технологій на уроках
Чепурко Н.С.
2
Реалізація змісту шкільної базової освіти в умовах впровадження її нових стандартів. Організація роботи зі здібними та обдарованими дітьми
Ляховська Т.Д.
3
Особливості викладання  основних дисциплін в контексті компетентнісного навчання
Ковальчук О.В.
4
Методика організації системного повторення вивченого матеріалу з метою  підготовки до проведення ДПА  з предметів
Плескач Н.В.
5
Формування  особистісних  компетентностей учнів через продуктивну творчу діяльність на уроках
Попружук Л.Я.
6
Звіти вчителів, що атестуються у 2016-2017 навчальному році



Робота між засіданнями:

-         моніторинговий аналіз рівня навчальних досягнень учнів четвертого та дев’ятого класів;
-         аналіз роботи з обдарованими дітьми;
-         оперативні наради з підготовки до проведення ДПА;
-         звіт про курсову підготовку вчителів;
-          ознайомлення, вивчення й аналіз нормативних та інструктивно-методичних матеріалів, вироблення рекомендацій з їх впровадження в навчально-виховний процес.



Засідання №5

Тема: організація підготовки до проведення ДПА з української мови, математики та _______________.

Мета: обговорити методичні матеріали до ДПА з української мови, математики та _________ .

Форма проведення: інформація, повідомлення, звіт.

Дата проведення: 12 травня 2017 року.

Місце проведення: школа.


з/п
Основні питання до розгляду
Відповідальний за підготовку питання
1
Розвиток інтересу учнів до власного здоров’я засобами масової інформації
Мисько Л.М..
2
Формування основних груп компетентностей учнів через впровадження активних та інтерактивних методів навчання
Плескач Н.В.
3
Обговорення матеріалів для ДПА  у 9 з української мови, математики та _____________
Попружук Л.Я.,
Ковальчук О.В.,

4
Система роботи над помилками як одна з основних форм подолання прогалин у знаннях і вміннях учнів .
Попружук Л.Я.
5
Самоосвітні аспекти удосконалення професійної компетентності вчителя в умовах інформаційного суспільства
Хіміна Л.Ф.



Робота між засіданнями:

-         аналіз роботи з обдарованими дітьми;
оперативні наради з підготовки до проведення ДПА з української мови, математики та ____________.
-         консультування молодих вчителів з методичних питань;
-         підготовка до підсумкових зрізів знань за ІІ семестр.



Тематичне планування
 роботи семінару-практикуму  

№з.п.
Тема семінару-практикуму  
Дата
примітка
1.
Про підсумки роботи семінару-практикуму  за 2015-2016 н.р. та перспективи діяльності на 2016-2017 н.р.

29.08.2016

2.
Формування освіченої особистості шляхом розвитку творчих здібностей учнів.

07.11.2016

3.
Компетентнісний підхід до викладання предметів в процесі реалізації нового      Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

16.12.2016

4.
Педагогічна майстерність вчителів як умова успішного формування в учнів предметних компетенцій
06.03.2017

5.
Організація підготовки до проведення ДПА з української мови, математики та історії України.
12.05.2017





Немає коментарів:

Дописати коментар

ДЕНЬ ВИШИВАНКИ

ВІТАЄМО УСІХ З ДНЕМ ВИШИВАНКИ