Звіт завідувача філії


Звіт
завідувача Яринівської філії
опорного закладу Кам’янський ліцей Березнівської районної ради
за результатами діяльності у 2019-2020 навчальному році

ВСТУП
У сучасних умовах освіта набуває особливого значення для нагромадження людиною професійних знань, навичок, мотивацій, для
формування духовності, розуміння та пізнання людиною свого існування.
Значно підвищується роль знань, їх накопичення для виходу на новий рівень
інформаційних технологій, докорінний вплив на соціальну природу людини.
Перед сучасним закладом загальної середньої освіти постає завдання створити комфортні умови навчання для дитини та забезпечити якісну освіту,
а також бути максимально відкритим з громадськістю. Передумовами розвитку закладу в умовах Нової української школи є правильна управлінська діяльність, якісний кадровий потенціал, сучасне матеріально-технічне забезпечення, прозорість та інформаційна відкритість, формування довіри суспільства до системи освіти, гарантування її якості. Сучасний заклад освіти повинен створювати рівний доступ всіх учасників освітнього процесу. Понад 65% населення України сьогодні, в цю хвилину, дотичні та зазнають впливу системи освіти в Україні. Насправді ж практично все населення нашої держави – продукт системи освіти.

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
Здобувачі освіти 1 та 2  класів Яринівської філії з 1 вересня 2019 року розпочали навчання за новою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко.  Новий зміст освіти заснований на формуванні необхідних для успішної самореалізації в суспільстві компетентностей. Державний стандарт початкової освіти передбачає поділ на 2 цикли: І цикл –1-2 класи, ІІ цикл – 3-4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреби дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти. Важливим елементом нового змісту освіти є ранкова зустріч. Ранкова зустріч дає можливість навчити дітей взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного, сприяють формуванню цілісного колективу. У класному приміщенні, де навчаються першокласники та другокласники здійснено поточний ремонт. Кімнати оснащено меблями, жалюзями, телевізором, комп’ютерною технікою. Наявні  принтери. Придбано одномісні парти, які легко трансформувати для групової роботи. Для забезпечення дослідницької діяльності дітей, формування самостійності, організації роботи дітей у парах, у малих групах, також індивідуально облаштовано навчальні осередки. Є куточок відпочинку, усамітнення, змінний тематичний осередок, зона художньо-творчої діяльності, дитяча класна бібліотечка, куточок живої природи. Кожна дитина має власну скриньку, де зберігає необхідне для навчання та розвитку приладдя.
Педагоги прослухали 60-годинний курс для вчителів початкової школи та отримали сертифікати на платформі EdEra, а також пройшли навчання за освітньою програмою підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розробленою відповідно до Концепції НУШ, на базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Станом на 01.05.2020 року в закладі навчається в 129 здобувачів освіти у
9 класах. Середня наповнюваність одного класу складає 14 дітей. Школярів — майбутнє українського суспільства — навчають їхні наставники — 15 енергійно-творчих педагогів, які вміють посіяти у серцях вихованців зерна людяності, патріотизму, національної гідності. У педагогічному колективі панує тверде переконання, що кожна дитина — це унікальна і неповторна індивідуальність.
Якісний склад педагогічного колективу закладу складає:
Колектив закладу складає  15 педагогічних працівників та 7 працівників
обслуговуючого персоналу. З них: 2 мають педагогічне звання «Вчитель
методист», 1 – «Старший учитель», 5 учителів мають вищу кваліфікаційну
категорію, 4 - першу, 3 - другу і 4 педагогічних працівників мають кваліфікаційну категорію «Спеціаліст».
У закладі створені умови для професійного зростання педагогів.
Педагогічні працівники підвищують свою професійну майстерність при обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, проводять та відвідують різні районні семінари, тренінги, педпрактики. Проходять онлайн навчання, курси на сайтах ED-era, Prometheus, Інтелект.
Пошук, виявлення та науково-методичний супровід творчо працюючих
педагогів забезпечувався шляхом проведення професійних конкурсів,
виставок. Педагоги закладу взяли участь у конкурсі - ярмарку педагогічної
творчості: Чепурко Надія Степанівна  – у номінації «Історія» ( ІІІ місце в районному турі), Васлець Роман Павлович – у номінації «Фізична культура» (ІІІ місце в районному турі), Трофимчук Ольга Валеріївна – у номінації «Правознавство» ( ІІ місце в районному турі).
В умовах реформування національної системи освіти важливе значення
набуває проблема підвищення рівня кваліфікації сучасного педагога. У 2019 – 2020 навчальному році курсову підготовку при Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти навчання до кінця 2020 року мають пройти всі педагогічні працівник закладу.
Стимулюванню цілеспрямованого безперервного підвищення рівня
професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної
майстерності сприяє атестація. Відповідно до нового Типового положення
про атестацію педагогічних працівників у 2019 – 2020 навчальному році у
закладі проатестовано троє педагогів: Трофимчук О.В., учитель історії,
Чепурко Н.С., учитель історії, Василець Р.П., учитель фізичної культури. Проведення атестації пройшло на принципах демократичності, доброзичливості, принциповості, взаємоповаги та гласності.
Аналіз якісного складу й освітнього рівня педагогічних працівників
закладу дозволяє зробити висновок про можливість організації освітнього процесу на достатньому рівні. Слід зазначити, що оновлення методичної роботи на рівні сучасних вимог сприяє створенню умов для професійного зростання педагогічних працівників, розвитку їхньої творчості, компетентності та ініціативи, а також вирішенню основних завдань
освітнього процесу в закладі освіти. Однак, як свідчить аналіз, є певні недоліки:
- недостатній рівень участі педагогів вищої категорії та з педагогічними
званнями у дослідницькій діяльності;
- у висвітленні педагогами своїх надбань у педагогічній пресі;
- забезпечення закладу освіти сертифікованими електронними
засобами навчального призначення;
- недостатній рівень оформлення сайту навчального закладу;
- низький рівень участі педагогічних працівників у конкурсі «Учитель року».

ЯКІСТЬ ОСВІТИ
Учителі закладу проводять уроки на високому рівні використовуючи як
традиційні так й інноваційні форми і методи навчання. У цьому навчальному році   у закладі освіти немає жодного призового місця у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.
У 2019 - 2020 навчальному році підвищилась як кількість так і якість участі школярів у різноманітних конкурсах. Упродовж навчального року здобувачі освіти Яринівської філії брали участь у таких конкурсах:
- Мовно-літературний конкурс ім. Тараса Шевченка;
- Міжнародний конкурс знавців української мови імені Петра Яцика;
- Українознавча гра «Соняшник»;
- Конкурс з німецької мови «Орлятко»;
Аналіз роботи закладу освіти  за різними напрямками показав, що вчителі і здобувачі освіти досягли значних результатів у своїй діяльності. Це результати участі школярів  у конкурсах, турнірах з різних предметів, вчителів - у конкурсах професійної майстерності.

МЕДИЧНИЙ СУПРОВІД ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Медичне обслуговування здобувачів освіти та працівників закладу організовано відповідно до нормативно-правової бази:
-Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01;
- Наказ  № 518,674 від 20.07.2009 р «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах».
Для якісного медичного забезпечення учнів і працівників у закладі функціонує медичний кабінет, де працює шкільна медсестра, яка організовують систематичне та планове медичне обслуговування школярів, проводить
санітарно-просвітницьку роботу серед здобувачів освіти закладу та їх батьків.
Щорічно згідно графіка на базі закладу діти проходять медичне обстеження вузькими спеціалістами. Відповідно до результатів медичного огляду здобувачів освіти, у філії формуються медичні групи на навчальний рік. За уроками фізичної культури систематично проводиться медико-педагогічний контроль. Працівники закладу освіти щорічно проходять поглиблений медичний огляд за графіком медичної установи .

ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС
Виховна робота  у 2019 -2020  н.р. була  спрямована на виховання національної гордості сімейних та державних традицій, патріотизму, основ християнської моралі. Однією з найважливіших педагогічних закономірностей є та, що в процесі формування особистості, а отже, й підростаючого покоління, найефективніші шляхи пізнання – це від рідного до чужого, від близького до далекого, від національного до міжнаціонального, світового. Система виховання постійно відтворює і поглиблює емоційно-естетичний, художньо-творчий, духовний та інтелектуальний компоненти свідомості. Прививає любов і повагу до рідного народу, створює умови для розвитку і розкриття природних задатків і талантів кожного громадянина України, формування духовного потенціалу – найвищої цінності нації та держави. В основу виховання покладені принципи гуманізму, демократизму, єдності сім’ї і школи, наступності та спадкоємності поколінь. Найважливішою громадянською рисою особистості є сформованість національної свідомості, патріотичних почуттів до рідної землі, свого народу, готовності до праці в ім’я України. Ціновим засобом відображання нації є формування в людини національної гідності й гордості за свою Батьківщину.
Тому в 2019-2020 навчальному році вся виховна діяльність була спрямована на реалізацію наступних завдань:
1. Формування особистості патріота України та толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
2. Підвищення престижу військової служби та культивування ставлення до солдата як до захисника Вітчизни, героя;
3. Формування мовленнєвої культури школярів, культивування кращих рис української ментальності: працелюбність, свободу, справедливість, чесність, доброту;
4. Забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
5. Формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої цінності, формування навичок здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я.
6. Самореалізація людини в особистісній, професійній та соціальній сферах її життєдіяльності.
7. Сприяння розвитку творчого потенціалу учнів.
8. Формування інтересів до різних галузей науки, мистецтва, спорту, виявлення і розвиток індивідуальних творчих здібностей та нахилів.
Класні керівники провели відкриті виховні заходи:
«Пізнай себе і ти пізнаєш світ»(Мисько Л.М., класний керівник 3 класу), «Андріївські вечорниці» (Харчук І.А., класний керівник 4 класу), літературна гра «Мандрівка казковими стежками» (Омелянчук Г.М., класний керівник 1 класу), «Бринить, співає наша мова, чарує, тішить і п’янить» (Попружук Л.Я., класний керівник 5 класу), «Мова наша солов’їна» (Ляховська Т.Д., класний керівник 7 класу), «Покрова – свято козацьке та загальнодержавне» (Чепурко Н.С., класний керівник 8 класу), «Не зловживай довірою батьків» (Плескач Н.В., класний керівник 9 класу), «Іде святий Миколай, ти добром його стрічай» (Борейчук О.А., класний керівник 6 класу). Дані заходи пройшли на високому рівні педагогічної та методичної майстерності.
Згідно плану роботи закладу у І семестрі було організовано та
проведено такі тижні, декади та місячники:
- Увага! Діти на дорозі!
- Олімпійський тиждень;
- декада здоров’я та безпеки життєдіяльності;
- декада початкової школи;
- декада правових знань;
Було проведено традиційні шкільні свята : День Знань «Країна дитячих
мрій» конкурсно-розважальне свято «Наші шкільні таланти», виставка
декоративно-прикладного мистецтва «Барвиста моя Україна», виставка
композицій з квітів «Осінній дивограй», День працівників освіти «Спасибі
Вам ,учителі», традиційні Козацькі забави до Дня захисника України та Дня
Козацтва, тиждень рідної школи ,та традиційний «Шкільний ярмарок».
Також були заходи до акції «16 днів проти насильства», інформхвилини до
Дня толерантності.

ФІНАНСОВА ТА ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Влітку 2019 року були здійснені заходи, щодо підготовки закладу до нового навчального року, а саме, здійснено поточний ремонт приміщення закладу освіти. Значна увага приділяється у філії комп’ютеризації та інформатизації освітнього процесу.
Станом на даний час у закладі освіти налічується 1 комп’ютерний клас, 9 ноутбуків, 18 комп’ютерів, 4 з них використовується в управлінській діяльності, мультимедійний проектор, 5 принтерів. Адміністрація працює над створенням умов для використання інформаційно-комунікаційних технологій як у освітньому процесі, так і в управлінській діяльності.

ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ у 2020-2021 н.р.
1. Капітальний ремонт покрівлі.
2. Поповнення матеріально-технічної бази закладу освіти.
3. Покращення надання освітніх послуг.
4. Забезпечення якості освіти.
5. Виготовлення проектно-кошторисної документації на
будівництво шкільної майстерні.
6. Встановлення станції знезалізнення води.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Долучайтеся до кібервійська поліції в проєкті «BRAMA»

Брама – портал, віртуальні ворота, які захищають нас від небезпеки та негативного впливу онлайн. Раніше брама уособлювала захищене місто, за...