Освітня програма 3-4 класи


Освітня пограма

Яринівської філії опорного закладу Кам’янський ліцей

І ступеня (3-4 класи)

Розділ 1. Призначення опорного закладу та засіб його реалізації.

        Головною метою діяльності Яринівської філії є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

Освітня програма, реалізована в закладі, у залежності від специфіки обраного змісту освіти спрямована на:

·         формування у здобувачів освіти сучасної наукової картини світу;

·         виховання працьовитості, любові до природи;

·         розвиток у здобувачів національної самосвідомості;

·         формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалювання та перетворення суспільства;

·         інтеграцію особистості в систему світової та національної культури;

·         рішення задач формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві;

·         виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави;

·         створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм;

·         формування потреби здобувачів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення тощо.

Розділ 2. Опис "моделі" випускника  закладу освіти.

    Модель випускника – це певний образ, еталон, ідеал особистості, який має бути реалізованим в педагогічному процесі. В основі розбудови моделі випускника покладено діяльнісний принцип. Для моделі випускника закладу середньої освіти – це врахування змісту (проблем, завдань) життєдіяльності молодої людини в умовах вимог ХХІ століття.

"Модель" випускника включає:

·         рівень його навченості, забезпечений реалізацією основних і додаткових загальноосвітніх програм;

·         сформованість загально навчальних умінь і навичок;

·         домінуючий спосіб мислення випускника;

·         рівень сформованості соціальних навичок випускника;

·         пріоритетні особистісні якості, що повинні бути сформовані у здобувача  у процесі засвоєння освітньої програми кожного рівня.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей здобувачів.

Розділ 3. Цілі та задачі освітнього процесу

Цілі освітнього процесу:

·         забезпечити засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту, основної загальної освіти на рівні вимог державного освітнього стандарту;

·         гарантувати наступність освітніх програм усіх рівнів;

·         створити основу для адаптації здобувачів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм;

·         формувати позитивну мотивацію здобувачів до навчальної діяльності;

·         забезпечити соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров'я здобувачів .

Розділ 4. Навчальний план та його обґрунтування.

Освітня програма Яриніської філії опорного закладу Кам’янський ліцей І ступеня (початкова освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462  «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»,  Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року  № 407. 

Освітня програма початкової освіти окреслює рекомендовані підходи до планування й організації опорним закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти.

Загальний обсяг навчального навантаження:

для здобувачів  3-4-х класів складає 1820 годин/ на навчальний рік: для 3 класу – 910 годин/на навчальний рік, для 4 класу – 910 годин/на навчальний рік;

      Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження здобувачів. Навчальний план початкової школи передбачає реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і форм власності, та варіативну складову.

      Навчальний план містять інваріантну складову, сформовану на державному рівні та варіативну, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні заняття.

        Повноцінність початкової освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов'язковому порядку фінансуються з відповідних бюджетів.

Освітня галузь "Мови і літератури" з урахуванням вікових особливостей здобувачів освіти у навчальному плані реалізується через окремі предмети "Українська мова (мова і читання)", "Іноземна мова".

Освітні галузі "Математика", "Природознавство" реалізуються через однойменні окремі предмети, відповідно, - "Математика", "Природознавство".

Освітня галузь "Суспільствознавство" реалізується предметом "Я у світі".

Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" реалізується окремими предметами "Основи здоров'я" та "Фізична культура".

Освітня галузь "Технології" реалізується через окремі предмети "Трудове навчання" та "Інформатика".

Освітня галузь "Мистецтво" реалізується окремими предметами "Образотворче мистецтво" і "Музичне мистецтво".

У початковій школі може здійснюватися поділ класів на групи при вивченні окремих предметів відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за  № 229/6517).

При визначенні гранично допустимого навантаження здобувачів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 3-4 класах – 40 хвилин.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження здобувачів.

Варіативна складова навчального плану використовується на:

запровадження курсу за вибором «Українознавство»; індивідуальні заняття «Українська мова».

Розділ 5. Особливості організації освітнього процесу та застосовуваних у ньому педагогічних технологій

 Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі,спектаклі, квести, які вчитель організовує в межах уроку або в позаурочний час.

       Форми організації освітнього процесу уточнюються та розширюються у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року. Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у  навчальних програмах окремих предметів.

Розділ 6. Показники реалізації освітньої програми

З метою виконання вимог Державного стандарту навчальний план Яринівської філії містить усі предмети інваріантної складової, передбачені одним із варіантів навчальних планів Типової освітньої програми.

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань  опорного закладу. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів "Фізична культура" та "Основи здоров'я", а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів.

Змістове наповнення предмета «Фізична культура» сформовано з варіативних модулів відповідно до статево - вікових особливостей здобувачів освіти, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, кадрового забезпечення, регіональних та народних традицій.

Для недопущення перевантаження здобувачів враховано їх навчання в закладах освіти іншого типу (художніх, музичних, спортивних школах).

Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту".

Навчальний  план зорієнтований на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування у здобувачів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення здобувачів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес здобувачів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Здобувачі освіти набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Розділ 7. Програмно-методичне забезпечення освітньої програми.

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

кадрове забезпечення освітньої діяльності;

навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

якість проведення навчальних занять;

моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок здобувачів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Освітня програма закладу початкової освіти передбачає досягнення здобувачами результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка

до навчального плану І ступеня (3-4 класи) 

Яринівська  філії  опорного закладу Кам’янський ліцей

на 2019-2020 навчальний  рік

 

         Кількість здобувачів освіти : 24

         Кількість класів:  2

 

     Навчальний план Яринівська філії на 2019-20120 навчальний рік (додаток 1)  розроблено на основі навчальних планів для    3 - 4 класів за навчальними планами початкової школи з українською мовою навчання, затвердженими наказом Міністерства освіти та науки України від 20.04.2018 № 407

( таблиця 1 ).

     Загальний обсяг навчального навантаження складає 1820 годин/ на навчальний рік: для здобувачів  3 класу – 910 годин/на навчальний рік, для 4 класу – 910 годин/на навчальний рік.

Предмети інваріантної складової робочого навчального плану, що не

мають цілої кількості годин, будуть викладатися упродовж навчального року за розкладом.

        Предмети визначені Яринівською філією у межах гранично допустимого навчального навантаження з урахуванням інтересів та потреб здобувачів, а також рівня навчально – методичного та кадрового забезпечення закладу. Для всебічного розвитку здобувачів та роботи з обдарованими та здібними дітьми введено курси за вибором: «Українознавство» - 3 - 4 класи ( по 1 год); індивідуальні та групові заняття з української мови – 3 - 4 класи (по 1 год).

        Гранична наповнюваність класів та тривалість уроків встановлена

відповідно до закону України «Про загальну середню освіту».

       Навчальний план філії реалізується в режимі 5-денного навчального тижня

 

                                                                                                                    Додаток 1

Навчальний план І ступеня ( 3-4 класи)

Яринівської філії

опорного закладу Кам’янський ліцей

на 2019-2020 навчальний рік

 

 

Освітні галузі

 

Навчальні предмети

 

Кількість годин на тиждень

у класах

3

4

 

Разом

 

Мови і літератури

( мовний і літературний компоненти)

Українська мова

7

7

14

 

Іноземна мова(англ.)

2

2

4

 

Математика

Математика

4

4

8

 

Природознавство

Природознавство

2

2

4

 

Суспільствознавство

Я у світі

1

1

2

 

Мистецтво

Музичне мистецтво

      1

1

2

 

Образотворче мистецтво

1

1

2

 

Технології

Трудове навчання

1

1

2

 

Інформатика

1

1

2

 

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

1

2

 

Фізична культура

3

3

6

 

Разом  

21+3

21+3

42+6

 

Варіативна складова

2

2

4

 

Курси за вибором

1

1

2

 

Українознавство

1

1

2

 

Індивідуальні та групові заняття

1

 

1

2

 

Українська мова

1

1

2

 

Гранично допустиме навантаження на одного учня

23

23

 

 

Всього ( без урахування поділу на групи )

26

26

52

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Долучайтеся до кібервійська поліції в проєкті «BRAMA»

Брама – портал, віртуальні ворота, які захищають нас від небезпеки та негативного впливу онлайн. Раніше брама уособлювала захищене місто, за...